-
Tyto stránky všem umožňují trávit svůj volný čas aktivně.
Chceš-li sportovat, vyrazit do divadla nebo si jen skočit na skleničku a nemáš s kým, tak jsi na správném místě.
Vyber si některou z plánovaných akcí nebo přijď s vlastní, jsi tu vítán.
NORA (DOMEČEK PRO PANENKY)
I bezelstné hrdinky mívají svá tajemství ...Manželství Nory a Torvalda Helmerových se zdá být vzorově šťastné. On dělá kariéru a ona je tou nejroztomilejší oddanou manželkou, jakou si ctižádostivý muž může přát. Leč v nedávné minulosti se Nora v zájmu svého manžela dopustila drobného podvodu. A teď je v pasti vyděrače…. Slavná Ibsenova hra, která byla ve své době naprosto skandální, je dnes kupodivu stále aktuální. Závěrečné rozhodnutí ženy Nory působilo tehdy nemravně emancipovaně a autorův ironický nadhled se v současnosti týká nejen tohoto rozhodnutí, ale už i samotné panenky Nory. Režie se ujal Jan Nebeský, jehož předešlé ibsenovské inscenace byly vysoce ceněny a dočkaly se uznání i na prestižních mezinárodních festivalech.
Jan Nebeský získal za režii Nory ocenění Divadelních novin 2016/2017. Tereza Dočkalová získala Cenu Thálie 2017 za mimořádný jevištní výkon.
„Strhující, úchvatnou, originální, nevídanou, herecky neopakovatelně zvládnutou Norou je Tereza Dočkalová.“ Jiří P. Kříž, publicista
„V sobotu jsem zhlédla inscenaci Nora a byla jsem nadšená! Bloudím divadly a nic mne v poslední době tolik nenadchlo jak inscenace pana Nebeského, včetně výkladu, jedinečných výkonů T. Dočkalové a J. Teplého, a jednoduchého, přesto naprosto výmluvného výtvarného řešení. Ohlédnutí za životem Nory vedle Helmera je jako "hledání ztracených bot" (Andy Warhol: A la Recherche de Shoe Perdu).“ Ľubica Krénová, teatroložka
Z reakcí diváků:
"Dobrý den,
chtěl jsem jenom říct, že jste mi udělali velkou radost inscenací Nory, kterou jsem u vás konečně před dvěma týdny viděl.
Režijní nápady, scéna, živá hudba, a samozřejmě herecké výkony, to vše přineslo silný zážitek, který si budu dlouho pamatovat. Jeden výjev za všechny - když Jan Teplý zavalí Terezu Dočkalovou tím beztvarým křeslem-nekřeslem, aby si s ní "vážně promluvil" a z nebohé Nory zůstanou na vzduchu jen nohy. A propos, Tereza Dočkalová. Dosud jsem ji, ke své újmě, znal jenom z BBK na Blesku. Ačkoli mi svým projevem jako Nora tyhle video výstupy zpočátku připomínala (skoro až rušivě), velmi brzy jsem měl před očima právě jen tu manželku v sevření konvencí a svých tužeb, proti kterému bojuje plným botníkem a makronkami.
Velmi rád se k vám budu vracet, protože i kdyby byly ostatní inscenace jen z poloviny tak dobré jako Nora (což nejspíš hravě překonávají),tak by ty cesty do vašeho divadla měly smysl. Ať se vám daří - zlomte vaz!" (Robert Müller)
"V Divadle pod Palmovkou jsem dlouho nebyla, a proto na mě tato inscenace zapůsobila jako zjevení. Podle ohlasů se zdá, že v běžné produkci Palmovky to nečekané zjevení je. Nora Terezy Dočkalové je vypodobněna jako rozkošná cukrová panenka, s parukou platinové blondýnky, v roztomiloučkých šatičkách a střídající spoustu bot na podpatkách. Jakoby jediným klíčem k inscenování Ibsenových her byly hromady bot. Brunetka Nora hraje blondýnku Noru jak o život. A to vše se odehrává na jevištní šikmě, tedy šikmé ploše křivého vztahu Holmerových, po které Dočkalová obdivuhodně běhá v nepohodlných botách." (Kateřina Jírová, i-divadlo.cz)
Organizuje: esbjerk